
လြန္ခဲ့တဲ့ ေအာက္တုိဘာလ ၅ ရက္ ညပိုင္းမွာ
Apple ကုမၸဏီႀကီးရဲ႕ ဖခင္၊ CEO ေဟာင္းနဲ႔ ကမၻာ့မိုဘုိင္းဖုန္းေလာကရဲ႕
ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္၊ ကြန္ပ်ဴတာေလာကကို တစ္ေခတ္ဆန္းေစခဲ့တဲ့
မဟာဉာဏ္ႀကီးရွင္ စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္ တစ္ေယာက္ လူ႔ေလာကကို စြန္႔ခြာသြားခဲ့ပါၿပီ။
ပန္းသီးထုတ္ကုန္မ်ားကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ သံုးစြဲေနသူမ်ားေရာ၊ သူ႔ရဲ႕ ပညာနဲ႔
စြမ္းေဆာင္မႈမ်ားကို အေလးဂ႐ုျပဳၾကသူမ်ား အားလံုးအတြက္ ဝမ္းနည္းပူေဆြးဖြယ္
ေန႔တစ္ေန႔ပါပဲ။ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါမွာ အံၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားစြာ
ရယူႏုိင္ခဲ့သူ၊ က်႐ႈံးမႈမ်ားစြာကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ရင္ဆုိင္ခဲ့သူနဲ႔
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အိပ္မက္မ်ားစြာကို အမွန္တကယ္ ျဖစ္လာေစခဲ့သူ စတိဗ္ေဂ်ာ့ဟာ
သူမေသခင္ကာလမ်ားစြာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ သင္ယူေလ့လာစရာ
သင္ခန္းစာမ်ားစြာကို ျပသေပးခဲ့ပါတယ္။ သူသင္ေပးခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို
သံုးသပ္ေလ့လာရင္း သူျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့တဲ့ ဘဝမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔
ဖန္တီးယူၾကရေအာင္ …
၁။ မတူျခားနားမႈကို ဖန္တီးျခင္း
တစ္စံုတစ္ေယာကဟာ အမွန္တကယ္
ကြဲျပားျခားနားမႈကို လုိခ်င္တာလား။ တစ္ရက္မွာ တစ္ဒါဇင္မက အေျပာင္းအလဲကို
ေတာင့္တမိသလား။ ဘဝမွာလား၊ လုပ္ငန္းမွာလား၊ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာလား။
တကယ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဆုိးျမင္ဝါဒီေတြနဲ႔ ခံုေနရာကို
မက္ေမာသူေတြကေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ တကယ္ျဖစ္မလာေအာင္၊ ေႏွာင့္ေႏွးသြားေအာင္
နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းၾကလိမ့္မယ္။ ဘယ္သူကမွ Apple ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဟာ
စတိဗ္တစ္ေယာက္ထဲရဲ႕ အစြမ္းလို႔ လက္ခံခ်င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕
သမိုင္းေၾကာင္းကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာထိ
ျဖစ္ပြားေစႏုိင္လဲဆုိတာကို သက္ေသျပႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
၂။ လိုအပ္ေနတဲ့ အျမင္တစ္ခု
အတုိင္ပင္ခံေတြရဲ႕ လမ္းၫႊန္ျပသမႈေတြ၊
သေဘာထားစစ္တမ္းေတြနဲ႔ စားသံုးသူၫႊန္းကိန္းေတြဟာ တကယ္ေတာ့ မလံုေလာက္ပါဘူး။
ဒါေတြအားလံုးဟာ ဒီကေန႔ ကမၻာေပၚမွာ ရွိေနသူေတြရဲ႕
ေယဘုယ်ဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္းေပၚမွာ အေျချပဳ တည္ေဆာက္ထားတာမို႔ပါ။ ေဂ်ာ့ဘ္ကေတာ့
မျမင္ရေသး၊ မေပၚေသးတဲ့ အရာေတြ (ဥပမာ iPod ၊ iTunes ဝန္ေဆာင္မႈ) ၊
ေစ်းကြက္အတြက္ မေရရာေသးတဲ့ အရာေတြကို ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ပါတယ္။ သူရဲ႕
ၿပိဳင္ဘက္ေတြ မေန႔က ထုတ္ကုန္ေတြအတြက္ အလုပ္႐ႈပ္ေနခ်ိန္မွာ သူကေတာ့
မနက္ျဖန္ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြကို ဖန္တီးေနခဲ့ပါတယ္။
၃။ ကိုယ့္အတြက္ မဟုတ္ပါ
အခ်ဳိ႕စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ
ၾကားရတဲ့သတင္းေတြဟာ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ “XYZ
ဌာနခြဲကို တို႔ေပးစရာရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းကို သူတို႔ေပးရေအာင္”၊
ဒါမွမဟုတ္ “ဒီလူဟာ အားလံုးထဲမွာ ဝါစဥ္အႀကီးဆံုးပဲ။ ဒါေၾကာင့္သူ႔ကို
တာဝန္ခံအျဖစ္ ေပးလိုက္ရေအာင္”၊ ဆုိတာမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေဂ်ာ့ဘ္ဟာ Apple ကုိ
ထုတ္ကုန္ေပၚမွာပဲ အေျခခံ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ သူရဲ႕ ထုတ္ကုန္တစ္ခုထဲမွာပဲ
အာ႐ံုစိုက္ခဲ့တဲ့အတြက္ စားသံုးသူေတြအတြက္ပဲ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကုိယ့္အတြက္
မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။
၄။ အာ႐ံုစိုက္ပါ။
ယံုခ်င္ယံု မယံုခ်င္ေန၊ မန္ေနဂ်ာအမ်ားစုဟာ
သူတို႔ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြ အလြန္အလုပ္႐ႈပ္ေနမွ ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။
သူတို႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဒါဟာ အလုပ္တြင္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ေနပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔ကို
ေမးလိုက္ရင္ ေခါင္းထဲကေန အေၾကာင္းအရာ ၂ ခု၊ ၄ ခု ဒါမွမဟုတ္ ၁၆ ခုေလာက္
ထုတ္ျပပါလိမ့္မယ္။ Apple မွာလည္း ဝန္ထမ္းေတြဟာ ေဂ်ာ့ဘ္ ေရာက္လာတာနဲ႔
အလြန္အလုပ္႐ႈပ္ပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ေပါက္ကြဲထြက္ကုန္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္တမ္း
သူပထမဆံုး လုပ္တဲ့ အလုပ္က သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔
အာ႐ံုစူးစိုက္မႈေတြရဲ႕ ၉၀% ကို iMac ေနာက္ပိုင္း iPod အေပၚမွာ
ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္တာပါပဲ။
၅။ “OK” သည္ မအိုေကေသးပါ။
Apple ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕
အေခ်ာမသပ္ေသးတဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပသျခင္းျဖင့္ Apple ကို
ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ တကယ္ထြက္လာတဲ့အခါမွာလည္း
အေကာင္းဆံုး ဒုတိယပဲ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေဂ်ာ့ဘ္ကေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္
ၿပီးျပည့္စံုသူအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ဒါဟာ Apple ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈေတြမွာ
အဓိကက်တဲ့ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
၆။ ေငြအတြက္ မဟုတ္ပါ။
စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္ရဲ႕ ဘဝဟာ ေငြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေရွာင္ရွားဖို႔ေကာင္းတဲ့
ဘဝတစ္ခုပါ။ သူဟာ သူ႔အသက္ ၁၀၀ ထိေနႏုိင္ခဲ့ရင္ေတာင္ သံုးမကုန္
ျဖဳန္းမကုန္တဲ့ ပမာဏတုိင္ေအာင္ ဘီလီယံေပါင္းမ်ားစြာ ပိုင္ဆုိင္သူပါ။
ဒါေပမယ့္ သူဟာ အလုပ္ကိုပဲ ဆက္လုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ပိုၿပီး
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့အရာေတြကိုပဲ လုပ္ခ်င္ေနခဲ့ပါတယ္။ ေငြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူဟာ
မတြန္႔ဆုတ္ပါဘူး။ CEO တစ္ေယာက္ဟာ လူလံုးထြက္ျပ႐ံုေလာက္နဲ႔ တစ္ႏွစ္ကို
ေနာက္ထပ္ သန္း၂၀ ေတာင္းလုိ႔ရတယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစားရမယ္ကိစၥပါ။ သူရဲ႕
CEO လစာဟာ တစ္ႏွစ္ကို ၁ ေဒၚလာပါ။
၇။ မၿပီးဆံုးေသးပဲနဲ႔ မၿပီးေသးပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက
စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္ဟာ ဆီလီကြန္ေတာင္ၾကားမွာ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Apple ကလည္း
က်႐ႈံးမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရပါတယ္။ ကုမၸဏီဟာ အ႐ႈံးျပမႈေတြ၊
ရာထူးႀကီးပုိင္းေတြကို ထုတ္ပယ္မႈေတြ၊ ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းမႈေတြ၊ ရပိုင္ခြင့္
ေရာင္းခ်မႈေတြနဲ႔ သုေတသနဆုိင္ရာ ရံပံုေငြ ျဖတ္ေတာက္မႈေတြကို
ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ Apple ရဲ႕ စေတာ့ေတြဟာ ၃.၂၃ ေဒၚလာထိ
က်ဆင္းသြားၿပီး ဝယ္သူမရွိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
၈။ လူေတြကို သူတို႔တကယ္လိုခ်င္တဲ့အရာ ေပးပါ။
႐ုတ္တရက္ဆို အေတာ္
ကိုးလုိးကန္႔လန္႔ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုမၸဏီအမ်ားစုဟာ အဲဒီအတိုင္း
တကယ္မလုပ္ၾကပါဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သူတို႔ ထုတ္ခ်င္တာ ထုတ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္
အဆင္ေျပမယ္ ထင္တာ ထုတ္ပါတယ္။ အဲဒါမွမဟုတ္ လူေတြ လုိခ်င္လိမ့္မယ္လို႔
ထင္တဲ့အရာေတြကို ထုတ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုိင္ေအာင္ ကြန္ပ်ဴတာေလာကဟာ
႐ႈပ္ေထြးတဲ့ Operating System နဲ႔ စိတ္ညစ္ဖြယ္ ေကာင္းၿပီး အ႐ုပ္ဆုိးတဲ့
စက္ပစၥည္းေတြကို အေတာမသတ္ ထုတ္လုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔အားလံုး အဲဒီလိုပဲ
လုပ္ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လူေတြ လိုခ်င္တာ အဲဒါေတြ မဟုတ္ပါ။
၉။ သူမ်ားက ကိုယ့္ထုတ္ကုန္ကို မဖ်က္စီးခင္ ကိုယ္တုိင္ ဖ်က္စီးပစ္ပါ။
Jobs ဟာ Apple ကို အၿမဲတမ္း
တီထြင္ဆန္းသစ္ေနေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္
ထုတ္ကုန္ေတြကိုေတာင္ ေခတ္ေနာက္က်ေနေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ ဖန္တီးမႈေၾကာင့္
ျဖစ္လာတဲ့ ဖ်က္စီးမႈဟာ Apple ကို ၃၅၄ ဘီလီယံတန္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္လာေအာင္
ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့တာပါ။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္က iPod ဟာလည္း ၂၀၀၄ ေမာ္ဒယ္ Treo
လိုပဲ ခုခ်ိန္မွာ ေခတ္ေနာက္က် က်န္ခဲ့ေပမယ့္ Palm ဟာ ခုဆို
ကမၻာေျမေပၚမွာေတာင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေဂ်ာ့ဘ္ဟာ ေဒၚလာ ၅၀၀ တန္ iPod ေလးက
ေဒၚလာ ၁၀၀၀ တန္ လက္ပ္ေတာ့ကို ဝါးမ်ဳိးႏုိင္မယ္ဆုိတာ ေသခ်ာသိခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူဟာ ေရွ႕ကိုပဲ ဆက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကုမၸဏီအမ်ားစုကေတာ့
မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။
၁၀။ ဟန္ျပေကာင္းပါေစ။
ေဂ်ာ့ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈေတြထဲမွာ
အေရးအႀကီးဆံုး အရာတစ္ခုကေတာ့ ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ၾကည့္႐ႈေနသူေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ
လံုးဝအံ့ၾသမွင္တက္ၿပီး ဘဝင္ခုိက္သြားေစတဲ့ ဟန္ပန္ပါပဲ။ ထုတ္ကုန္သစ္
မိတ္ဆက္ပြဲေတြနဲ႔ စင္ေပၚမွာ ဟန္ပါပါ ေျပာဆိုမႈေတြဟာ သူ႔ရဲ႕
ဂုဏ္ျဒပ္တစ္မ်ဳိးပါပဲ။ လက္ရွိအခ်ိန္ဟာ အေပၚယံလႊာကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး
ဆံုးျဖတ္ေနရတဲ့ေခတ္ပါ။ ဒါကို သတိရပါ။
၁၁။ အမ်ားစုဟာ သူတို႔ဘာလုပ္ေနမွန္း မသိၾကပါ။
ေဂ်ာ့ဘ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေျပာမယ္ဆုိရင္
သူ႔ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ေတြအေၾကာင္းလည္း ခ်န္ထားခဲ့လို႔ မရပါဘူး။ Microsoft ၊ Palm
၊ Nokia ၊ Dell ၊ HP နဲ႔ ေျမာက္မ်ားလွစြာေတာ့ ၿပိဳင္ဘက္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕
အခြင့္အေရးေတြကို လက္လြတ္ခံခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားစုဟာ သူတို႔ရဲ ထုတ္လုပ္မႈပံုစံ
ေျပာင္းလဲလာျခင္းကို ကိုင္တြယ္ပံု မွားယြင္းခဲ့ပါတယ္။ စြမ္းအားကို
ပိုင္ဆုိင္ထားသူ အမ်ားစုဟာ သူတုိ႔ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သိတယ္လို႔
ကိုယ့္ကုိယ္ကို ထင္ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဂ်ာ့ဘ္ကေတာ့ သူတို႔
တကယ္မသိပါဘူးလို႔ သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။
၁၂။ အခ်ိန္ေတြဟာ တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ မျဖဳန္းတီးပါနဲ႔။
စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္မွာ အသက္ ၅၆
ႏွစ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ငယ္ပါေသးတယ္။ သို႔ေပမယ့္ သူရဲ႕
သက္တမ္းတုိတုိေလးအတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေနပံုထိုင္ပံုေတြကို
ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေရာ ကိုယ့္အခ်ိန္ေတြကို ဘာေတြ
လုပ္ပစ္ေနၾကပါသလဲ။ တကယ္ေတာ့ အခ်ိန္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျဖဳန္းတီးဆံုး
အရာတစ္ခုပါ။ ဝယ္စရာလည္း မလို၊ ဝယ္လို႔လည္း မရပါ။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုင္းကို
တန္ဖိုးရွိေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ နာရီတုိင္း ရက္တိုင္းကို ေရတြက္လို႔ရေအာင္
ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။
No comments:
Post a Comment