တကယ္လို႔ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ကို မသိဘူးဆိုရင္
ျမန္မာစာေပကို မႏွံစပ္ေသးဘူးလို႔ ဆိုရမယ္။ ဒီေန႔ အခု က်ေနာ္တို႔
သံုးႏႈန္းေန သလို ျမန္မာစာေပကို ေရးႏိုင္လာျခင္းဟာ သူ႔အကူအညီေတြ
အမ်ားႀကီးပါတယ္လို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္။ ဘာလို႔ဆို ျမန္မာစာေပကို
လြယ္လြယ္ရွင္းရွင္းေရးခဲ့တဲ့ ေခတ္စမ္းစာေပအေရးအသားကို သူနဲ႔ သူ႔တပည့္ေတြ
ေျမေတာင္ေျမာက္ေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္။ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ကို ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕
ဆရာႀကီးလို႔ ေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ေနာက္ေျပာင္ေခၚေ၀ၚတဲ့စကားမဟုတ္ပါ။
က်ေနာ္တို႔အရမ္းၾကည္ညိဳၾကတဲ့ ဆရာသိပၸံေမာင္၀၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊
ဆရာမင္းသု၀ဏ္တို႔အားလံုးဟာ သူ႔ (ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္) ရဲ႕
တပည့္ေတြျဖစ္တယ္။
ဆရာႀကီးဟာ အသက္ ၂၄ ႏွစ္သားမွာ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ (ေနာင္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္) ပါဠိပါေမာကၡအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံခဲ့ရသူျဖစ္တယ္။ ၁၉၂၀မွာ ေအာက္စဖို႔ တကၠသိုလ္တက္တုန္းက အဌသာလိနီပါဠိေတာ္ ႏွစ္တြဲကို The Expositor ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ အဂၤလိပ္ဘာသာ ျပန္ဆို ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။ ၀ိသုဒိၶမာဂ္ ပထမတြဲကိုလည္း The Path of Purity နာမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္ခဲ့ျပန္တယ္။ က်န္တဲ့ ႏွစ္ပိုင္းကိုေတာ့ ၁၉၂၈ နဲ႔ ၁၉၃၁ ေတြမွာ ေအာင္ျမင္စြာ အဂ္လိပ္ဘာသာ ျပန္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး အဲဒီစာအုပ္အားလံုးကို လန္ဒန္ပါဠိအသင္းႀကီးကေန ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာစာေပနဲ႔ မြန္စာေပကို ေလ့လာသုတသနျပဳမႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္တယ္။ ပါေမာကၡ လုစ္နဲ႔ တြဲၿပီး သုေတသနေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ခဲ့တာမွာ ၁၉၂၃ မွာ မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး။ ၁၉၃၅-၁၉၃၆ မွာ ျမန္မာေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားတို႔ကို အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ဆို ထုတ္ေ၀ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပသုေတသနစာေစာင္ေတြကလည္း ဆရာႀကီးရဲ႕ စာတမ္းအမ်ားအျပားကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ၾကတယ္။ အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္မွာ ဆရာႀကီးျပဳစုခဲ့တဲ့ Buddhist Devotion and Meditation ဆိုတဲ့ က်မ္းဟာ အင္မတန္ အႏွစ္သာရျပည့္စံုလွပါတယ္။အခု ေဖာ္ျပတာကေတာ့ ဆရာႀကီး အေမရိကန္ ခ်ီကာဂိုတကၠသိုလ္မွာ ေဟာေျပာ ပို႔ခ်ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ ျပန္ေရးျပထားတဲ့ The Simile of a Skycraper ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကေန ေကာက္ႏုတ္ထားတာျဖစ္တယ္။ ဒီလို ေကာက္ႏုတ္ရတာ ရည္ရြယ္ခ်က္၂ခ်က္ရွိတယ္။
၁) ကမၻာေက်ာ္ခဲ့တဲ့ (ကမၻာက ေလးစားရေလာက္ေအာင္ေတာ္ခဲ့တဲ့) ျမန္မာေတြ ရွိခဲ့ပါလားဆိုတာကို သိေစခ်င္တာရယ္၊
၂) ခက္ခဲနက္နဲလွတဲ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ဆရာႀကီးရွင္းျပသြားခ်က္ဟာ အင္မတန္ေကာင္းမြန္လွၿပီး ေခတ္အျမင္ ေခတ္အေတြးနဲ႔ အံက်လြန္းတာမို႔ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကေစခ်င္တာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။
ခ်ီကာဂိုတကၠသိုလ္ႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္အစဥ္အလာရွိသလဲဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ အံဲဒီလို တကၠသိုလ္မ်ဳိးကေတာင္ လာေရာက္ပို႔ခ်ဖို႔ ဖိတ္ၾကားရတယ္ဆိုတာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ပညာကို မွန္းဆႏိုင္ေလာက္မယ္ ထင္တယ္။
ေဟာ့ဒီမွာ ဆရာႀကီးေဆာင္းပါးက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္။
---------------------------------------------------------------
မိတ္ေဆြတို႔။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္ မိတ္ေဆြဆို႔ကို ဥပမာတစ္ခုနဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဒုကၡသစၥာ (ဆင္းရဲျခင္း အမွန္ အေၾကာင္းတရား) ကိုေပၚလြင္ေအာင္ ရွင္းျပသြားပါ့မယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဒီစၾက၀ဠာႀကီးမွာ ဘံုေပါင္း ၃၁ဘံုရွိတယ္လို႔ နားလည္ထားၾကပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ လူသားမ်ားေနတဲ့ လူ႔ဘံုဟာ ၃၁ဘံုရဲ႕ ပဥၥမဘံုျဖစ္တယ္။ လူ႔ဘံုရဲ႕ေအာက္မွာ ငရဲသားေတြ၊ တိရိစၧာန္ေတြ၊ ၿပိတၱာေတြ၊ အသုရကာယ္ေတြ ရွိေနတဲ့ အပါယ္ေလးဘံုရွိတယ္။ လူ႔ဘံုရဲ႕ အထက္မွာေတာ့ နတ္ျပည္ ၆ဘံုနဲ႔ သူ႔အထက္မွာ အျမင့္ဆံုး ျဗဟၼာ့ဘံု ၂၀ ရွိတယ္။ စုစုေပါင္း ၃၁ဘံု။
ဒီ ၃၁ဘံုသားေတြဟာ က်ေရာက္ရာ ဘံုအသီးသီးမွာ သူ႔ကာလ အပိုင္းအျခားနဲ႔သူ စံစရာရွိရင္စံ၊ ခံစရာရွိရင္ ခံၿပီး အဖန္တလဲလဲ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဘံုအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကူးေျပာင္းက်င္လည္ေနၾကရတယ္။ ၃၁ဘံုႀကီးက လြယ္လြယ္နဲ႔ မထြက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒီလို အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေအာင္ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အသစ္အသစ္ျဖစ္ေနရတဲ့ အစဥ္ႀကီးကို `သံသရာ´ လို႔ ေခၚတယ္။
ဒီသံသရာႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္ရွည္လ်ားသလဲဆိုတာ ေရးေရးထင္ျမင္လာေအာင္ သင္တို႔ရဲ႕ လက္ရွိဘ၀ကေနၿပီး ေရွ႕ဘ၀ါဘ၀ေတြကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ဘ၀အသစ္ အသစ္ေတြ ျဖစ္ၿပီးရင္း ျဖစ္ရင္းနဲ႔ ဆင္းရဲမႈ တာရွည္သေလာက္ သံသရာႀကီးဟာလည္း ရွည္လ်ားေနတာကို မွန္းဆႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္။ မိတ္ေဆြတို႔ ထင္လြယ္ျမင္လြယ္ေအာင္ ဒီမွာရွိတဲ့ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးတစ္ခုနဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီး ျပပါ့မယ္။
ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ၃၁ဘံုႀကီးဟာ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးဆိုပါေတာ့။ ဒီ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးထဲမွာ ၃၁ဘံုသားေတြ ရွိေနၾကတယ္။ ဒီ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးထဲ ေရာက္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ ထြက္စရာတံခါးေပါက္ မရွိပါဘူး။ ဒီ တိုက္ႀကီးအတြင္းမွာပဲ အထပ္တစ္ခုခုကို သြားလို႔ ရပါတယ္။ ဘယ္လိုသြားမလဲ၊ ရိုးရိုး မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးထဲမွာေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ ခလုတ္ကို ႏွိပ္ၿပီး သြားရတယ္။ ေအာက္ထပ္ဆင္းခ်င္ရင္ ေအာက္ထပ္ ခလုပ္ကို ႏွိပ္လိုက္။ အထက္ထပ္တက္ခ်င္ရင္ အထက္ထပ္ခလုပ္ကို ႏွိပ္ရတယ္ မဟုတ္လား။
၃၁ဘံုနဲ႔တူတဲ့ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးထဲမွာေတာ့ ရိုးရိုး တိုက္ႀကီးထဲမွာ ခလုတ္ႏွိပ္ရတာလို မလြယ္ဘူး။ ကာယကံရွင္ရဲ႕ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံဆိုတဲ့ အက်ဳိးဆက္အတိုင္းသာ ေကာင္းတဲ့ အထပ္၊ ဆိုးတဲ့အထပ္ေတြကို ေရာက္ရတယ္။ ကိုယ္ေရာက္ခ်င္တိုင္းေရာက္လို႔ မရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အခုေရာက္ေနတဲ့အထပ္ဟာ ဒီ ၃၁ဘံုဆိုတဲ့ တိုက္ႀကီးရဲ႕ ပဥၥမထပ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထပ္ကေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ ေသသြားၿပီးေနာက္ အထက္ကိုျဖစ္ေစ ေအာက္ကိုျဖစ္ေစ၊ လက္ရွိအထပ္မွာပဲ အသြင္တစ္မ်ုိးနဲ႔ျဖစ္ေစ ကူးေျပာင္းရဦးမွာပါ။ ဒီအခါမွာ ေကာင္းတာလုပ္ခဲ့သူေတြအဖို႔ ေကာင္းတဲ့ေနရာကိုေရာက္ၿပီး ဆိုးတာလုပ္ခဲ့သူေတြအဖို႔ ဆိုးတဲ့ ေနရာကို ေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အသြင္တစ္မ်ဳိးနဲ႔ သို႔မဟုတ္ ပို၍ေကာင္းတဲ့ အသြင္၊ ယုတ္ညံ့သြားေသာ အသြင္တစ္ခုခုနဲ႔ နတ္ဆိုရင္လဲ နတ္ဘံုမွာပဲ ျပန္ေရာက္၊ လူဆိုရင္လဲ လူ႔ဘံုမွာပဲ ျပန္ေရာက္၊
တိရစၧာန္ဆိုရင္လည္း တိရစၧာန္ တမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ ျပန္ျဖစ္ ဆိုတာမ်ိဳးလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သည္ ၃၁ ထပ္ တိုက္ႀကီးထဲကေတာ့ ထြက္လို႔ မရပါဘူး။
သည္အတြင္းမွာပဲ ဟိုေနရာေရာက္ သည္ေနရာေရာက္ အဖန္တလဲလဲ ေရာက္ေနရတာပါ။
ကဲ .. သည္လုိဆိုရင္ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ သည္လို အက်ဥ္းေထာင္နဲ႔ တူတဲ့ ၃၁ ထပ္ တိုက္ႀကီးထဲက မထြက္ဘဲ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနႏိုင္ၾကမလဲ?
သည္တိုက္ႀကီးထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ေနရ ေနရ၊ စားခ်င္တာ စားရ၊ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ရဦးေတာ့
(ငါဟာ သည္တိုက္ႀကီးထဲမွာ အက်ဥ္းခံေနရပါကလား)လို႔ သိလာတာနဲ႔တျပိဳင္နက္ သည္သာယာမႈေတြကို ႏွစ္သက္ႏိုင္ပါေတာ့မလား?
သည္လိုပဲ ေနသြားခ်င္မလား?
ေနသြားလုိ႔ ရမလား?
စဥ္းစားၾကည့္ၾကစမ္းပါ။
သတၱဝါတိုင္းဟာ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာကို သြားႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုသာ ရရွိလိုတယ္ မဟုတ္လား။
ဒါေၾကာင့္ မလြတ္လပ္တဲ့ ဘဝမွာ ေနရတဲ့ သာယာမႈေတြဟာ တကယ္ဆိုေတာ့ ဆင္းရဲမႈေတြပါပဲ။
သည္လို သေဘာေပါက္ထားရင္ သံသရာႀကီးမွာ ဘဝအသစ္ အသစ္ေတြ အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေပၚေနသမွ် ေကာင္းတဲ့ ဘဝေရာက္ေရာက္၊ ဆိုးတဲ့ ဘဝ ေရာက္ေရာက္ ဆင္းရဲျခင္းပဲလို႔ ျမင္လာႏိုင္ပါတယ္။
သည္အေၾကာင္းကို ထြက္ေပါက္မရွိတဲ့ ၃၁ ထပ္တိုက္ႀကီး ဥပမာနဲ႔ ထင္ဟပ္ၾကည့္ၾကဖို႔ပါပဲ။
ဒါဟာ ဗုဒၶဆိုလိုတဲ့ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္တရားပါပဲ။
ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဒိ၊ မရဏ ဆိုတဲ့ မွတ္သားလို႔ရေအာင္ အမည္တပ္ထားတဲ့ ေဝါဟာရေတြအရ ေမြးဖြားရျခင္း၊ ဆင္းရဲ အိုရ နာရ ေသရျခင္း ဆင္းရဲဆိုတာေတြကို သာမန္အားျဖင့္ နားလည္ထားတာထက္ အခု ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပခဲ့တဲ့ တရားကိုယ္သေဘာကို ရွာၾကည့္မွသာ ဆင္းရဲမႈ အမွန္တရားကို ရိပ္စားမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ေျပာခဲ့တာေတြဟာ ဗုဒၶတရားရဲ႕ မူလ အေျခခံအေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္တရား (ဒုကၡသစၥာ)ရဲ႕ သေဘာပါပဲ။
အားလံုး သစၥာတရား ေလးပါး ရွိပါတယ္။
ဒီသစၥာတရား ေလးပါးကို တကယ္တမ္း မသိၾကလို႔ မက်င့္ႏိုင္ၾကလို႔ သတၱဝါေတြဟာ ဘဝအသစ္ အသစ္ေတြကို တြယ္တာၿပီး သံသရာႀကီးထဲမွာ တပင္တပန္း ေျပးလႊားက်င္လည္ေနၾကရရွာတယ္ဆိုတာ ဗုဒၶက သိေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဗုဒၶ ပထမဆံုး ေဟာေျပာျပသတဲ့ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ၊ နိေရာဓသစၥာ၊ မဂၢသစၥာ ဆိုတဲ့ သစၥာေလးပါးကို ထည့္သြင္း ၫႊန္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသစၥာေလးပါးကို ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပပါမယ္။
(၁) ဒုကၡသစၥာ
ေမြးဖြားျခင္း ဆင္းရဲ၊ အိုရျခင္း ဆင္းရဲ၊ နာရျခင္း ဆင္းရဲ၊ ေသရျခင္း ဆင္းရဲ၊ ဝမ္းနည္းရျခင္း၊ ပူပန္ရျခင္း၊ နာၾကည္းရျခင္း၊ ေၾကကြဲရျခင္း ဆင္းရဲႏွင့္ လိုခ်င္ ေတာင့္တရာ မရ၍ ဆင္းရဲျခင္း ဆိုၿပီး အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆင္းရဲျခင္း အေၾကာင္းတရား ငါးမ်ိဳးကို ဒုကၡသစၥာလို႔ ေခၚပါတယ္။
(၂) သမုဒယသစၥာ
ဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တပ္မက္တြယ္တာမႈ အမွန္တရား ျဖစ္တယ္။
ဒီတရားသေဘာဟာ ဆင္းရဲျခင္းကို ဧကန္ ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဗုဒၶက ၫႊန္ျပတယ္။
ဘဝအသစ္၌ တဖန္ ျဖစ္ရန္ တပ္မက္တြယ္တာျခင္း၊ တဏွာေလာဘႏွင့္ ယွဥ္၍ ျဖစ္ေစ၊ ရာဂႏွင့္ ယွဥ္၍ ျဖစ္ေစ တပ္မက္ တြယ္တာျခင္းမ်ိဳးေတြဟာ သမုဒယသစၥာ ဆိုတဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုပဲ ျဖစ္တယ္။
(၃) နိေရာဓသစၥာ
ဒုကၡအေပါင္း၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္ေၾကာင္း သိအပ္ ျမင္အပ္တဲ့ အမွန္တရားကို ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္တယ္။
တဏွာေလာဘကို ပယ္ႏိုင္ဖို႔၊ စြန္႔ႏိုင္ဖို႔၊ ခြာႏိုင္ဖို႔၊ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ဖို႔ သိျမင္ အားထုတ္အပ္တဲ့ အမွန္တရားလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
(၄) မဂၢသစၥာ
သည္ မဂၢသစၥာ ဆိုတဲ့ အမွန္တရားကေတာ့ ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ဆိုလိုပါတယ္။
တနည္းေျပာရရင္ ၃၁ ဘံုက ထြက္ေျမာက္ရာ လမ္းပါပဲ။
သည္က်င့္စဥ္မွာ ပါရွိတဲ့ လမ္းရွစ္သြယ္ကေတာ့ -
ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ၾကံစည္ျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ျပဳျခင္း၊
ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးျခင္း၊
ေကာင္းစြာ အားထုတ္ျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း ႏွင့္
ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မဂၢင္ရွစ္ပါးလို႔လည္း ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး ေျပာခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အစု သံုးစု ခြဲလို႔ ရပါတယ္။
ပညာ၊ သိကၡာနဲ႔ သမာဓိ ဆိုတဲ့ အစု သံုးစု ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမအစုမွာ ပါတဲ့ လမ္းႏွစ္သြယ္ကေတာ့ ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ၾကံစည္ျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအစုမွာ ပါတာကေတာ့ ေကာင္းတာ ေျပာဆိုျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးျခင္းဆိုတဲ့ က်င့္စဥ္ သံုးမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယအစုမွာ ပါတာကေတာ့ ေကာင္းစြာ အားထုတ္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ျခင္း ဆိုတဲ့ စူးစိုက္ျခင္း သံုးမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶက သည္ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္စဥ္ ရွစ္မ်ိဳးကို အလယ္အလတ္ က်င့္စဥ္လို႔ ၫႊန္ျပခဲ့တယ္။
အလယ္အလတ္ က်င့္စဥ္လို႔ ဆိုရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ သည္လမ္းစဥ္ဟာ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကုိ ေရာက္ေအာင္ မသြားဘဲ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကို ပယ္ဖို႔ပါပဲ။
ဘယ္လို အစြန္းေတြပါလဲ။
အစြန္းတစ္ခုကေတာ့ ေလာကႀကီးရဲ႕ သာယာမႈေတြမွာ နစ္ျမဳပ္ၿပီး သံသရာက လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္းကို ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္း ဆိုတဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္၊
တစ္ဖက္ အစြန္းတစ္ခုကေတာ့ မိမိကုိယ္မိမိ အလြန္အက်ဴး ညႇင္းပန္း ႏွိပ္စက္ၿပီး ေလာကႀကီးက စြန္႔ခြာႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ အစြန္း ျဖစ္တယ္။
သည္ႏွစ္ပါးမွာ ပထမအစြန္းဟာ ေလာကအာ႐ုံေတြကို အလြန္အက်ဴး ခင္တြယ္ေနတဲ့အတြက္ သည္ေလာကႀကီးက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး။
ကာမခ်မ္းသာကိုသာ အဖန္တလဲလဲ ခံစားျခင္းျဖစ္လို႔ ဗုဒၶက ျငင္းပယ္ပါတယ္။
ဒုတိယအစြန္းကေတာ့ မိမိကုိယ္၏ ပင္ပန္းျခင္းကို အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေစတတ္ၿပီး သည္ေလာကႀကီးက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မေဆာင္႐ြက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶက ပယ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶက အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္လို႔ ၫႊန္ျပျခင္း ျဖစ္တယ္။
ဒုကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ ျပဳလုပ္တဲ့နည္းကို လက္ေတြ႕ဥပမာနဲ႔ ေျပာရရင္ အနာေရာဂါတစ္ခုကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ေရာဂါရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာၿပီး သည္ေရာဂါနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ ေဆးဝါးကို အသံုးျပဳ ကုသရတဲ့ ဥပမာပါပဲ။
ဒုကၡဟာ ေရာဂါဆိုပါေတာ့။ ေရာဂါျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို သိေအာင္ လုပ္ရသလို ဒုကၡ ျဖစ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း၊ တပ္မက္တြယ္တာမႈေတြကို ေတြ႕ေအာင္ ရွာရပါတယ္။ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။
ေတြ႕ၿပီဆိုေတာ့ အနာေရာဂါတစ္ခုကို ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္မယ့္ ေဆးကို ရွာေဖြရသလို ေဆးနဲ႔တူတဲ့ နည္းလမ္းကို ရွာရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး သည္ေဆးနဲ႔ ေပ်ာက္ေအာင္ ကုရသလို ဒုကၡမွ လံုးလံုးလ်ားလ်ား လြတ္ေျမာက္ေအာင္ သြားႏိုင္တဲ့ အက်င့္ကို လက္ေတြ႕ က်င့္ရပါတယ္။
သည္အက်င့္ကို အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း အလယ္အလတ္ အက်င့္လို႔ ေခၚၿပီး လမ္းရွစ္ပါး ပါဝင္ေၾကာင္း ၫႊန္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမွ်ဆိုရင္ ဗုဒၶဟာ သတၱဝါမ်ားအေပၚ အဘယ္မွ်ေလာက္ က႐ုဏာ ႀကီးမားေတာ္မူတယ္ဆိုတာ မိတ္ေဆြတို႔ စဥ္းစားလို႔ ရေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
သည္ဘဝကေနၿပီး အဖန္တလဲလဲ ဆင္းရဲက်င္လည္ေနရမယ့္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းကို ဗုဒၶက ၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။’
ကၽြန္ႏ္ုပ္ ပို႔ခ်ခဲ့သည့္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေဟာေျပာခ်က္မွာ အထက္ပါအတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ ေျခာက္လခန္႔ရွိေသာအခါ ဘဲလြိဳက္ေကာလိပ္မွ တဖန္ ဖိတ္ၾကားျပန္ရာ ဤအတိုင္းပင္ မိုးေမွ်ာ္ ၃၁ ထပ္တိုက္ ဥပမာကို ေဆာင္၍ ေဟာေျပာခဲ့ျပန္သည္။
ဤအႀကိမ္တြင္ ဘတ္(က)နဲလ္တကၠသိုလ္မွာ ေဟာစဥ္ကထက္ ပို၍ ေအာင္ျမင္၍ ကၽြႏု္ပ္ ေဟာေျပာ အၿပီးတြင္ ပရိသတ္ထဲမွ ကိုယ္တိုင္ ထြက္၍ ခ်ီးက်ဴးသူမ်ားပင္ ေတြ႕ရသည္။
သူတို႔ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဟာေျပာႏိုင္ျခင္းမွာ ၃၁ ဘံုကို ၃၁ ထပ္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီး ဥပမာႏွင့္ ထင္ဟပ္ေျပာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေဟာေျပာသင္ၾကား ပို႔ခ် ေဆြးေႏြးရန္ အေၾကာင္းေပၚတိုင္း ဤဥပမာကိုပင္ လက္သံုးျပဳပါေတာ့သည္။
ေဟာေျပာပြဲတစ္ခု၌မူ ပရိတ္သတ္ထဲမွ ‘ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ ဆရာႀကီး’ ဟုပင္ ထေျပာသူမ်ား ေပၚေပါက္လာသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔ ၾကည္ႏူးမိခဲ့ရပါေၾကာင္း။
---------------------------------------------------------------
ကဲ ဘယ္ေလာက္ရွင္းလင္းလုိက္တဲ့ ဖြင့္ဆိုမႈပါလဲ။ ဒီစာနဲ႔တင္ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ရဲ႕ ပညာဥာဏ္ကို အကဲခတ္မိၾကလိမ့္မယ္ ထင္မိပါတယ္။ နက္နဲလွတဲ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ရွင္းလင္းေအာင္ ဖြင့္ဆိုသြားႏိုင္တာ အင္မတန္ဥာဏ္ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာစရာတစ္ခုေတာ့ရွိေနရဲ႕။ ဆရာႀကီးက ကမၻာ့ပညာရွင္ေလာကမွာသာ ေက်ာ္ၾကားေပမဲ့ ဒါဟာ Celebrity တစ္ေယာက္ ေက်ာ္ၾကားတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ေပဘူးေပါ့။
ၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီးကိုယ္ႏိႈက္ကလဲ ဒီလို ေက်ာ္ၾကားမႈမ်ဳိးကို မမက္ေမာဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူ႔ဘ၀ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ သူသံေယာဇဥ္ႀကီးလွတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နားက အိမ္ငယ္ေလးတစ္လံုးမွာ ေရာင့္ရဲေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္သြားခဲ့တာပါ။
ျမန္မာေတြ ကမၻာမေက်ာ္ဘူးလို႔ေျပာခ်င္ရင္ ျမန္မာ့ စံထားမႈနဲ႔ အေနာက္တိုင္းစံထားမႈ မတူတာကိုလည္း သတိျပဳအပ္ပါ တယ္။ ျမန္မာဆိုတာ ေရာင့္ရဲတတ္တယ္။ ေလာဘနည္းတယ္။ ဒီလို ေရာင့္ရဲတတ္ဖို႔ ေလာဘနည္းဖို႔လဲ အထူးတလည္ႀကိဳးပမ္းၾကတယ္။ နာမည္ႀကီးရံုသက္သက္ လုပ္ခ်င္ရင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ ျမန္မာပညာေက်ာ္ေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ႀကံဳရင္ ထပ္ေရးပါဦးမယ္။
---------------------------------------------------------------
မၾကာခင္ေလးကပဲ ေရးျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္ေဆာင္းပါး ျမန္မာဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မညံ့ခဲ့ဘူး ကို ဖတ္မိၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီဆာင္းပါးဟာ အဲဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ အဆက္လို႔လဲ ေျပာႏိုင္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့သေဘာကေတာ့ ျမန္မာေတြကေတာ္ၿပီးသားမို႔ ႀကိဳးစားစရာ မလိုေတာ့ဘူး မဟုတ္ပါ။ ေတာ္တဲ့ ျမန္မာေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ျပလိုျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဟာ့ဒီမွာ ငါတို႔လူမ်ဳိးရဲ႔ ဗီဇက ဦးေဏွာက္က ဒီလိုေတာ္ခဲ့တယ္။ ဒို႔ေခတ္မွာ ႀကိဳးစားၾကရင္ ဒို႔လည္းျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ လူငယ္ေတြကို ေျပာခ်င္တာ က်ေနာ့္ေစတနာပါ။
ယုတၱိေဗဒမွာ ရွိပါတယ္။ တစ္ခုႏွစ္ခုေလာက္ကိုၾကည့္ၿပီး အလံုးစံုေကာက္ခ်က္ဆြဲခ်င္လို႔ မရပါ။ ဒါဆို ယုတိၱဗဒနည္းအရ အမွားက်ဴးလြန္တာပါပဲ။ ငွက္တစ္ေကာင္မဲတာျမင္ၿပီး ငွက္အားလံုး မဲတယ္ ေျပာခ်င္လို႔ မရသလို ငွက္တစ္ေကာင္ျဖဴတာျမင္ၿပီး ငွက္အားလံုး ျဖဴတယ္ ေျပာခ်င္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျဖဴတဲ့ငွက္ေတြရွိတယ္ ... စတာမ်ဳိးေတာ့ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ လူငယ္ေတြ စိတ္ဓာတ္က်သြားမွာ အင္မတန္စိုးရိမ္ပါတယ္။ အခု က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာမွ မရွိေတာ့ပါ။ လူငယ္ေတြ ႀကိဳးစားခ်င္ေအာင္ စိတ္ကို အားတက္လာေအာင္ ညႊန္းဆိုမႈ ေပးသင့္တယ္ထင္လို႔ ဒီလိုေဆာင္းပါးမ်ဳိးကို ေရးပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာဆိုတာ ေတာ္တဲ့ဗီဇရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ ရိုးသားစြာ ယံုၾကည္ေနရိုးအမွန္ပါ။
ဟိုေရွ႕ေဆာင္းပါးမွာ က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလိုေပါ့
လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ...
သားေရ၊ မင္းက ေတာ္ပါတယ္ကြာ၊ ႀကိဳးစားလိုက္စမ္းပါလို႔ေျပာတာ ေကာင္းသလား?
ေဟ့ေကာင္ မင္းညံ့တယ္ကြ၊ ဒါေပမဲ့ ေတာ္ေအာင္ႀကိဳးစားစမ္းလို႔ေျပာတာ ေကာင္းသလား?
ဆိုတာ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ အၿမဲေမးေနမိတဲ့ ေမးခြန္းပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
သြန္းေနစိုး
ဆရာ သြန္းေနစိုး facebook မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္
ဆရာႀကီးဟာ အသက္ ၂၄ ႏွစ္သားမွာ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ (ေနာင္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္) ပါဠိပါေမာကၡအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံခဲ့ရသူျဖစ္တယ္။ ၁၉၂၀မွာ ေအာက္စဖို႔ တကၠသိုလ္တက္တုန္းက အဌသာလိနီပါဠိေတာ္ ႏွစ္တြဲကို The Expositor ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ အဂၤလိပ္ဘာသာ ျပန္ဆို ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။ ၀ိသုဒိၶမာဂ္ ပထမတြဲကိုလည္း The Path of Purity နာမည္နဲ႔ ဘာသာျပန္ခဲ့ျပန္တယ္။ က်န္တဲ့ ႏွစ္ပိုင္းကိုေတာ့ ၁၉၂၈ နဲ႔ ၁၉၃၁ ေတြမွာ ေအာင္ျမင္စြာ အဂ္လိပ္ဘာသာ ျပန္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး အဲဒီစာအုပ္အားလံုးကို လန္ဒန္ပါဠိအသင္းႀကီးကေန ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာစာေပနဲ႔ မြန္စာေပကို ေလ့လာသုတသနျပဳမႈမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္တယ္။ ပါေမာကၡ လုစ္နဲ႔ တြဲၿပီး သုေတသနေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ခဲ့တာမွာ ၁၉၂၃ မွာ မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး။ ၁၉၃၅-၁၉၃၆ မွာ ျမန္မာေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားတို႔ကို အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ဆို ထုတ္ေ၀ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပသုေတသနစာေစာင္ေတြကလည္း ဆရာႀကီးရဲ႕ စာတမ္းအမ်ားအျပားကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ၾကတယ္။ အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္မွာ ဆရာႀကီးျပဳစုခဲ့တဲ့ Buddhist Devotion and Meditation ဆိုတဲ့ က်မ္းဟာ အင္မတန္ အႏွစ္သာရျပည့္စံုလွပါတယ္။အခု ေဖာ္ျပတာကေတာ့ ဆရာႀကီး အေမရိကန္ ခ်ီကာဂိုတကၠသိုလ္မွာ ေဟာေျပာ ပို႔ခ်ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ ျပန္ေရးျပထားတဲ့ The Simile of a Skycraper ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကေန ေကာက္ႏုတ္ထားတာျဖစ္တယ္။ ဒီလို ေကာက္ႏုတ္ရတာ ရည္ရြယ္ခ်က္၂ခ်က္ရွိတယ္။
၁) ကမၻာေက်ာ္ခဲ့တဲ့ (ကမၻာက ေလးစားရေလာက္ေအာင္ေတာ္ခဲ့တဲ့) ျမန္မာေတြ ရွိခဲ့ပါလားဆိုတာကို သိေစခ်င္တာရယ္၊
၂) ခက္ခဲနက္နဲလွတဲ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ဆရာႀကီးရွင္းျပသြားခ်က္ဟာ အင္မတန္ေကာင္းမြန္လွၿပီး ေခတ္အျမင္ ေခတ္အေတြးနဲ႔ အံက်လြန္းတာမို႔ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ၾကေစခ်င္တာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။
ခ်ီကာဂိုတကၠသိုလ္ႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္အစဥ္အလာရွိသလဲဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ အံဲဒီလို တကၠသိုလ္မ်ဳိးကေတာင္ လာေရာက္ပို႔ခ်ဖို႔ ဖိတ္ၾကားရတယ္ဆိုတာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ပညာကို မွန္းဆႏိုင္ေလာက္မယ္ ထင္တယ္။
ေဟာ့ဒီမွာ ဆရာႀကီးေဆာင္းပါးက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္။
---------------------------------------------------------------
မိတ္ေဆြတို႔။ ဒီကေန႔ က်ေနာ္ မိတ္ေဆြဆို႔ကို ဥပမာတစ္ခုနဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဒုကၡသစၥာ (ဆင္းရဲျခင္း အမွန္ အေၾကာင္းတရား) ကိုေပၚလြင္ေအာင္ ရွင္းျပသြားပါ့မယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဒီစၾက၀ဠာႀကီးမွာ ဘံုေပါင္း ၃၁ဘံုရွိတယ္လို႔ နားလည္ထားၾကပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ လူသားမ်ားေနတဲ့ လူ႔ဘံုဟာ ၃၁ဘံုရဲ႕ ပဥၥမဘံုျဖစ္တယ္။ လူ႔ဘံုရဲ႕ေအာက္မွာ ငရဲသားေတြ၊ တိရိစၧာန္ေတြ၊ ၿပိတၱာေတြ၊ အသုရကာယ္ေတြ ရွိေနတဲ့ အပါယ္ေလးဘံုရွိတယ္။ လူ႔ဘံုရဲ႕ အထက္မွာေတာ့ နတ္ျပည္ ၆ဘံုနဲ႔ သူ႔အထက္မွာ အျမင့္ဆံုး ျဗဟၼာ့ဘံု ၂၀ ရွိတယ္။ စုစုေပါင္း ၃၁ဘံု။
ဒီ ၃၁ဘံုသားေတြဟာ က်ေရာက္ရာ ဘံုအသီးသီးမွာ သူ႔ကာလ အပိုင္းအျခားနဲ႔သူ စံစရာရွိရင္စံ၊ ခံစရာရွိရင္ ခံၿပီး အဖန္တလဲလဲ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဘံုအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကူးေျပာင္းက်င္လည္ေနၾကရတယ္။ ၃၁ဘံုႀကီးက လြယ္လြယ္နဲ႔ မထြက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒီလို အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေအာင္ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အသစ္အသစ္ျဖစ္ေနရတဲ့ အစဥ္ႀကီးကို `သံသရာ´ လို႔ ေခၚတယ္။
ဒီသံသရာႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္ရွည္လ်ားသလဲဆိုတာ ေရးေရးထင္ျမင္လာေအာင္ သင္တို႔ရဲ႕ လက္ရွိဘ၀ကေနၿပီး ေရွ႕ဘ၀ါဘ၀ေတြကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ဘ၀အသစ္ အသစ္ေတြ ျဖစ္ၿပီးရင္း ျဖစ္ရင္းနဲ႔ ဆင္းရဲမႈ တာရွည္သေလာက္ သံသရာႀကီးဟာလည္း ရွည္လ်ားေနတာကို မွန္းဆႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္။ မိတ္ေဆြတို႔ ထင္လြယ္ျမင္လြယ္ေအာင္ ဒီမွာရွိတဲ့ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးတစ္ခုနဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီး ျပပါ့မယ္။
ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ၃၁ဘံုႀကီးဟာ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးဆိုပါေတာ့။ ဒီ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးထဲမွာ ၃၁ဘံုသားေတြ ရွိေနၾကတယ္။ ဒီ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးထဲ ေရာက္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ ထြက္စရာတံခါးေပါက္ မရွိပါဘူး။ ဒီ တိုက္ႀကီးအတြင္းမွာပဲ အထပ္တစ္ခုခုကို သြားလို႔ ရပါတယ္။ ဘယ္လိုသြားမလဲ၊ ရိုးရိုး မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီးထဲမွာေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ ခလုတ္ကို ႏွိပ္ၿပီး သြားရတယ္။ ေအာက္ထပ္ဆင္းခ်င္ရင္ ေအာက္ထပ္ ခလုပ္ကို ႏွိပ္လိုက္။ အထက္ထပ္တက္ခ်င္ရင္ အထက္ထပ္ခလုပ္ကို ႏွိပ္ရတယ္ မဟုတ္လား။
၃၁ဘံုနဲ႔တူတဲ့ ၃၁ထပ္တိုက္ႀကီးထဲမွာေတာ့ ရိုးရိုး တိုက္ႀကီးထဲမွာ ခလုတ္ႏွိပ္ရတာလို မလြယ္ဘူး။ ကာယကံရွင္ရဲ႕ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံဆိုတဲ့ အက်ဳိးဆက္အတိုင္းသာ ေကာင္းတဲ့ အထပ္၊ ဆိုးတဲ့အထပ္ေတြကို ေရာက္ရတယ္။ ကိုယ္ေရာက္ခ်င္တိုင္းေရာက္လို႔ မရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အခုေရာက္ေနတဲ့အထပ္ဟာ ဒီ ၃၁ဘံုဆိုတဲ့ တိုက္ႀကီးရဲ႕ ပဥၥမထပ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထပ္ကေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ ေသသြားၿပီးေနာက္ အထက္ကိုျဖစ္ေစ ေအာက္ကိုျဖစ္ေစ၊ လက္ရွိအထပ္မွာပဲ အသြင္တစ္မ်ုိးနဲ႔ျဖစ္ေစ ကူးေျပာင္းရဦးမွာပါ။ ဒီအခါမွာ ေကာင္းတာလုပ္ခဲ့သူေတြအဖို႔ ေကာင္းတဲ့ေနရာကိုေရာက္ၿပီး ဆိုးတာလုပ္ခဲ့သူေတြအဖို႔ ဆိုးတဲ့ ေနရာကို ေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အသြင္တစ္မ်ဳိးနဲ႔ သို႔မဟုတ္ ပို၍ေကာင္းတဲ့ အသြင္၊ ယုတ္ညံ့သြားေသာ အသြင္တစ္ခုခုနဲ႔ နတ္ဆိုရင္လဲ နတ္ဘံုမွာပဲ ျပန္ေရာက္၊ လူဆိုရင္လဲ လူ႔ဘံုမွာပဲ ျပန္ေရာက္၊
တိရစၧာန္ဆိုရင္လည္း တိရစၧာန္ တမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ ျပန္ျဖစ္ ဆိုတာမ်ိဳးလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သည္ ၃၁ ထပ္ တိုက္ႀကီးထဲကေတာ့ ထြက္လို႔ မရပါဘူး။
သည္အတြင္းမွာပဲ ဟိုေနရာေရာက္ သည္ေနရာေရာက္ အဖန္တလဲလဲ ေရာက္ေနရတာပါ။
ကဲ .. သည္လုိဆိုရင္ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ သည္လို အက်ဥ္းေထာင္နဲ႔ တူတဲ့ ၃၁ ထပ္ တိုက္ႀကီးထဲက မထြက္ဘဲ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနႏိုင္ၾကမလဲ?
သည္တိုက္ႀကီးထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ေနရ ေနရ၊ စားခ်င္တာ စားရ၊ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ရဦးေတာ့
(ငါဟာ သည္တိုက္ႀကီးထဲမွာ အက်ဥ္းခံေနရပါကလား)လို႔ သိလာတာနဲ႔တျပိဳင္နက္ သည္သာယာမႈေတြကို ႏွစ္သက္ႏိုင္ပါေတာ့မလား?
သည္လိုပဲ ေနသြားခ်င္မလား?
ေနသြားလုိ႔ ရမလား?
စဥ္းစားၾကည့္ၾကစမ္းပါ။
သတၱဝါတိုင္းဟာ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာကို သြားႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုသာ ရရွိလိုတယ္ မဟုတ္လား။
ဒါေၾကာင့္ မလြတ္လပ္တဲ့ ဘဝမွာ ေနရတဲ့ သာယာမႈေတြဟာ တကယ္ဆိုေတာ့ ဆင္းရဲမႈေတြပါပဲ။
သည္လို သေဘာေပါက္ထားရင္ သံသရာႀကီးမွာ ဘဝအသစ္ အသစ္ေတြ အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေပၚေနသမွ် ေကာင္းတဲ့ ဘဝေရာက္ေရာက္၊ ဆိုးတဲ့ ဘဝ ေရာက္ေရာက္ ဆင္းရဲျခင္းပဲလို႔ ျမင္လာႏိုင္ပါတယ္။
သည္အေၾကာင္းကို ထြက္ေပါက္မရွိတဲ့ ၃၁ ထပ္တိုက္ႀကီး ဥပမာနဲ႔ ထင္ဟပ္ၾကည့္ၾကဖို႔ပါပဲ။
ဒါဟာ ဗုဒၶဆိုလိုတဲ့ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္တရားပါပဲ။
ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဒိ၊ မရဏ ဆိုတဲ့ မွတ္သားလို႔ရေအာင္ အမည္တပ္ထားတဲ့ ေဝါဟာရေတြအရ ေမြးဖြားရျခင္း၊ ဆင္းရဲ အိုရ နာရ ေသရျခင္း ဆင္းရဲဆိုတာေတြကို သာမန္အားျဖင့္ နားလည္ထားတာထက္ အခု ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပခဲ့တဲ့ တရားကိုယ္သေဘာကို ရွာၾကည့္မွသာ ဆင္းရဲမႈ အမွန္တရားကို ရိပ္စားမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ေျပာခဲ့တာေတြဟာ ဗုဒၶတရားရဲ႕ မူလ အေျခခံအေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္တရား (ဒုကၡသစၥာ)ရဲ႕ သေဘာပါပဲ။
အားလံုး သစၥာတရား ေလးပါး ရွိပါတယ္။
ဒီသစၥာတရား ေလးပါးကို တကယ္တမ္း မသိၾကလို႔ မက်င့္ႏိုင္ၾကလို႔ သတၱဝါေတြဟာ ဘဝအသစ္ အသစ္ေတြကို တြယ္တာၿပီး သံသရာႀကီးထဲမွာ တပင္တပန္း ေျပးလႊားက်င္လည္ေနၾကရရွာတယ္ဆိုတာ ဗုဒၶက သိေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဗုဒၶ ပထမဆံုး ေဟာေျပာျပသတဲ့ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာ၊ နိေရာဓသစၥာ၊ မဂၢသစၥာ ဆိုတဲ့ သစၥာေလးပါးကို ထည့္သြင္း ၫႊန္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသစၥာေလးပါးကို ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပပါမယ္။
(၁) ဒုကၡသစၥာ
ေမြးဖြားျခင္း ဆင္းရဲ၊ အိုရျခင္း ဆင္းရဲ၊ နာရျခင္း ဆင္းရဲ၊ ေသရျခင္း ဆင္းရဲ၊ ဝမ္းနည္းရျခင္း၊ ပူပန္ရျခင္း၊ နာၾကည္းရျခင္း၊ ေၾကကြဲရျခင္း ဆင္းရဲႏွင့္ လိုခ်င္ ေတာင့္တရာ မရ၍ ဆင္းရဲျခင္း ဆိုၿပီး အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆင္းရဲျခင္း အေၾကာင္းတရား ငါးမ်ိဳးကို ဒုကၡသစၥာလို႔ ေခၚပါတယ္။
(၂) သမုဒယသစၥာ
ဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တပ္မက္တြယ္တာမႈ အမွန္တရား ျဖစ္တယ္။
ဒီတရားသေဘာဟာ ဆင္းရဲျခင္းကို ဧကန္ ျဖစ္ေစတယ္လို႔ ဗုဒၶက ၫႊန္ျပတယ္။
ဘဝအသစ္၌ တဖန္ ျဖစ္ရန္ တပ္မက္တြယ္တာျခင္း၊ တဏွာေလာဘႏွင့္ ယွဥ္၍ ျဖစ္ေစ၊ ရာဂႏွင့္ ယွဥ္၍ ျဖစ္ေစ တပ္မက္ တြယ္တာျခင္းမ်ိဳးေတြဟာ သမုဒယသစၥာ ဆိုတဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုပဲ ျဖစ္တယ္။
(၃) နိေရာဓသစၥာ
ဒုကၡအေပါင္း၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္ေၾကာင္း သိအပ္ ျမင္အပ္တဲ့ အမွန္တရားကို ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္တယ္။
တဏွာေလာဘကို ပယ္ႏိုင္ဖို႔၊ စြန္႔ႏိုင္ဖို႔၊ ခြာႏိုင္ဖို႔၊ ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ဖို႔ သိျမင္ အားထုတ္အပ္တဲ့ အမွန္တရားလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
(၄) မဂၢသစၥာ
သည္ မဂၢသစၥာ ဆိုတဲ့ အမွန္တရားကေတာ့ ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို ဆိုလိုပါတယ္။
တနည္းေျပာရရင္ ၃၁ ဘံုက ထြက္ေျမာက္ရာ လမ္းပါပဲ။
သည္က်င့္စဥ္မွာ ပါရွိတဲ့ လမ္းရွစ္သြယ္ကေတာ့ -
ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ၾကံစည္ျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ျပဳျခင္း၊
ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးျခင္း၊
ေကာင္းစြာ အားထုတ္ျခင္း၊
ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း ႏွင့္
ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မဂၢင္ရွစ္ပါးလို႔လည္း ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး ေျပာခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အစု သံုးစု ခြဲလို႔ ရပါတယ္။
ပညာ၊ သိကၡာနဲ႔ သမာဓိ ဆိုတဲ့ အစု သံုးစု ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမအစုမွာ ပါတဲ့ လမ္းႏွစ္သြယ္ကေတာ့ ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ၾကံစည္ျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအစုမွာ ပါတာကေတာ့ ေကာင္းတာ ေျပာဆိုျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးျခင္းဆိုတဲ့ က်င့္စဥ္ သံုးမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယအစုမွာ ပါတာကေတာ့ ေကာင္းစြာ အားထုတ္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ျခင္း ဆိုတဲ့ စူးစိုက္ျခင္း သံုးမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶက သည္ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္စဥ္ ရွစ္မ်ိဳးကို အလယ္အလတ္ က်င့္စဥ္လို႔ ၫႊန္ျပခဲ့တယ္။
အလယ္အလတ္ က်င့္စဥ္လို႔ ဆိုရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ သည္လမ္းစဥ္ဟာ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကုိ ေရာက္ေအာင္ မသြားဘဲ အစြန္းႏွစ္ဖက္ကို ပယ္ဖို႔ပါပဲ။
ဘယ္လို အစြန္းေတြပါလဲ။
အစြန္းတစ္ခုကေတာ့ ေလာကႀကီးရဲ႕ သာယာမႈေတြမွာ နစ္ျမဳပ္ၿပီး သံသရာက လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္းကို ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္း ဆိုတဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္၊
တစ္ဖက္ အစြန္းတစ္ခုကေတာ့ မိမိကုိယ္မိမိ အလြန္အက်ဴး ညႇင္းပန္း ႏွိပ္စက္ၿပီး ေလာကႀကီးက စြန္႔ခြာႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ အစြန္း ျဖစ္တယ္။
သည္ႏွစ္ပါးမွာ ပထမအစြန္းဟာ ေလာကအာ႐ုံေတြကို အလြန္အက်ဴး ခင္တြယ္ေနတဲ့အတြက္ သည္ေလာကႀကီးက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး။
ကာမခ်မ္းသာကိုသာ အဖန္တလဲလဲ ခံစားျခင္းျဖစ္လို႔ ဗုဒၶက ျငင္းပယ္ပါတယ္။
ဒုတိယအစြန္းကေတာ့ မိမိကုိယ္၏ ပင္ပန္းျခင္းကို အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ေစတတ္ၿပီး သည္ေလာကႀကီးက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မေဆာင္႐ြက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶက ပယ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶက အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္လို႔ ၫႊန္ျပျခင္း ျဖစ္တယ္။
ဒုကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ ျပဳလုပ္တဲ့နည္းကို လက္ေတြ႕ဥပမာနဲ႔ ေျပာရရင္ အနာေရာဂါတစ္ခုကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ေရာဂါရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာၿပီး သည္ေရာဂါနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ ေဆးဝါးကို အသံုးျပဳ ကုသရတဲ့ ဥပမာပါပဲ။
ဒုကၡဟာ ေရာဂါဆိုပါေတာ့။ ေရာဂါျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို သိေအာင္ လုပ္ရသလို ဒုကၡ ျဖစ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း၊ တပ္မက္တြယ္တာမႈေတြကို ေတြ႕ေအာင္ ရွာရပါတယ္။ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။
ေတြ႕ၿပီဆိုေတာ့ အနာေရာဂါတစ္ခုကို ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္မယ့္ ေဆးကို ရွာေဖြရသလို ေဆးနဲ႔တူတဲ့ နည္းလမ္းကို ရွာရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး သည္ေဆးနဲ႔ ေပ်ာက္ေအာင္ ကုရသလို ဒုကၡမွ လံုးလံုးလ်ားလ်ား လြတ္ေျမာက္ေအာင္ သြားႏိုင္တဲ့ အက်င့္ကို လက္ေတြ႕ က်င့္ရပါတယ္။
သည္အက်င့္ကို အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း အလယ္အလတ္ အက်င့္လို႔ ေခၚၿပီး လမ္းရွစ္ပါး ပါဝင္ေၾကာင္း ၫႊန္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမွ်ဆိုရင္ ဗုဒၶဟာ သတၱဝါမ်ားအေပၚ အဘယ္မွ်ေလာက္ က႐ုဏာ ႀကီးမားေတာ္မူတယ္ဆိုတာ မိတ္ေဆြတို႔ စဥ္းစားလို႔ ရေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
သည္ဘဝကေနၿပီး အဖန္တလဲလဲ ဆင္းရဲက်င္လည္ေနရမယ့္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းကို ဗုဒၶက ၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။’
ကၽြန္ႏ္ုပ္ ပို႔ခ်ခဲ့သည့္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေဟာေျပာခ်က္မွာ အထက္ပါအတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ ေျခာက္လခန္႔ရွိေသာအခါ ဘဲလြိဳက္ေကာလိပ္မွ တဖန္ ဖိတ္ၾကားျပန္ရာ ဤအတိုင္းပင္ မိုးေမွ်ာ္ ၃၁ ထပ္တိုက္ ဥပမာကို ေဆာင္၍ ေဟာေျပာခဲ့ျပန္သည္။
ဤအႀကိမ္တြင္ ဘတ္(က)နဲလ္တကၠသိုလ္မွာ ေဟာစဥ္ကထက္ ပို၍ ေအာင္ျမင္၍ ကၽြႏု္ပ္ ေဟာေျပာ အၿပီးတြင္ ပရိသတ္ထဲမွ ကိုယ္တိုင္ ထြက္၍ ခ်ီးက်ဴးသူမ်ားပင္ ေတြ႕ရသည္။
သူတို႔ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဟာေျပာႏိုင္ျခင္းမွာ ၃၁ ဘံုကို ၃၁ ထပ္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ႀကီး ဥပမာႏွင့္ ထင္ဟပ္ေျပာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေဟာေျပာသင္ၾကား ပို႔ခ် ေဆြးေႏြးရန္ အေၾကာင္းေပၚတိုင္း ဤဥပမာကိုပင္ လက္သံုးျပဳပါေတာ့သည္။
ေဟာေျပာပြဲတစ္ခု၌မူ ပရိတ္သတ္ထဲမွ ‘ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ ဆရာႀကီး’ ဟုပင္ ထေျပာသူမ်ား ေပၚေပါက္လာသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔ ၾကည္ႏူးမိခဲ့ရပါေၾကာင္း။
---------------------------------------------------------------
ကဲ ဘယ္ေလာက္ရွင္းလင္းလုိက္တဲ့ ဖြင့္ဆိုမႈပါလဲ။ ဒီစာနဲ႔တင္ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ရဲ႕ ပညာဥာဏ္ကို အကဲခတ္မိၾကလိမ့္မယ္ ထင္မိပါတယ္။ နက္နဲလွတဲ့ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ရွင္းလင္းေအာင္ ဖြင့္ဆိုသြားႏိုင္တာ အင္မတန္ဥာဏ္ႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာစရာတစ္ခုေတာ့ရွိေနရဲ႕။ ဆရာႀကီးက ကမၻာ့ပညာရွင္ေလာကမွာသာ ေက်ာ္ၾကားေပမဲ့ ဒါဟာ Celebrity တစ္ေယာက္ ေက်ာ္ၾကားတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ေပဘူးေပါ့။
ၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီးကိုယ္ႏိႈက္ကလဲ ဒီလို ေက်ာ္ၾကားမႈမ်ဳိးကို မမက္ေမာဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူ႔ဘ၀ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ သူသံေယာဇဥ္ႀကီးလွတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နားက အိမ္ငယ္ေလးတစ္လံုးမွာ ေရာင့္ရဲေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္သြားခဲ့တာပါ။
ျမန္မာေတြ ကမၻာမေက်ာ္ဘူးလို႔ေျပာခ်င္ရင္ ျမန္မာ့ စံထားမႈနဲ႔ အေနာက္တိုင္းစံထားမႈ မတူတာကိုလည္း သတိျပဳအပ္ပါ တယ္။ ျမန္မာဆိုတာ ေရာင့္ရဲတတ္တယ္။ ေလာဘနည္းတယ္။ ဒီလို ေရာင့္ရဲတတ္ဖို႔ ေလာဘနည္းဖို႔လဲ အထူးတလည္ႀကိဳးပမ္းၾကတယ္။ နာမည္ႀကီးရံုသက္သက္ လုပ္ခ်င္ရင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ ျမန္မာပညာေက်ာ္ေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ႀကံဳရင္ ထပ္ေရးပါဦးမယ္။
---------------------------------------------------------------
မၾကာခင္ေလးကပဲ ေရးျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္ေဆာင္းပါး ျမန္မာဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မညံ့ခဲ့ဘူး ကို ဖတ္မိၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီဆာင္းပါးဟာ အဲဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ အဆက္လို႔လဲ ေျပာႏိုင္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့သေဘာကေတာ့ ျမန္မာေတြကေတာ္ၿပီးသားမို႔ ႀကိဳးစားစရာ မလိုေတာ့ဘူး မဟုတ္ပါ။ ေတာ္တဲ့ ျမန္မာေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ျပလိုျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဟာ့ဒီမွာ ငါတို႔လူမ်ဳိးရဲ႔ ဗီဇက ဦးေဏွာက္က ဒီလိုေတာ္ခဲ့တယ္။ ဒို႔ေခတ္မွာ ႀကိဳးစားၾကရင္ ဒို႔လည္းျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ လူငယ္ေတြကို ေျပာခ်င္တာ က်ေနာ့္ေစတနာပါ။
ယုတၱိေဗဒမွာ ရွိပါတယ္။ တစ္ခုႏွစ္ခုေလာက္ကိုၾကည့္ၿပီး အလံုးစံုေကာက္ခ်က္ဆြဲခ်င္လို႔ မရပါ။ ဒါဆို ယုတိၱဗဒနည္းအရ အမွားက်ဴးလြန္တာပါပဲ။ ငွက္တစ္ေကာင္မဲတာျမင္ၿပီး ငွက္အားလံုး မဲတယ္ ေျပာခ်င္လို႔ မရသလို ငွက္တစ္ေကာင္ျဖဴတာျမင္ၿပီး ငွက္အားလံုး ျဖဴတယ္ ေျပာခ်င္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ျဖဴတဲ့ငွက္ေတြရွိတယ္ ... စတာမ်ဳိးေတာ့ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ လူငယ္ေတြ စိတ္ဓာတ္က်သြားမွာ အင္မတန္စိုးရိမ္ပါတယ္။ အခု က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာမွ မရွိေတာ့ပါ။ လူငယ္ေတြ ႀကိဳးစားခ်င္ေအာင္ စိတ္ကို အားတက္လာေအာင္ ညႊန္းဆိုမႈ ေပးသင့္တယ္ထင္လို႔ ဒီလိုေဆာင္းပါးမ်ဳိးကို ေရးပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာဆိုတာ ေတာ္တဲ့ဗီဇရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ ရိုးသားစြာ ယံုၾကည္ေနရိုးအမွန္ပါ။
ဟိုေရွ႕ေဆာင္းပါးမွာ က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလိုေပါ့
လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ...
သားေရ၊ မင္းက ေတာ္ပါတယ္ကြာ၊ ႀကိဳးစားလိုက္စမ္းပါလို႔ေျပာတာ ေကာင္းသလား?
ေဟ့ေကာင္ မင္းညံ့တယ္ကြ၊ ဒါေပမဲ့ ေတာ္ေအာင္ႀကိဳးစားစမ္းလို႔ေျပာတာ ေကာင္းသလား?
ဆိုတာ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ အၿမဲေမးေနမိတဲ့ ေမးခြန္းပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
သြန္းေနစိုး
ဆရာ သြန္းေနစိုး facebook မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္
No comments:
Post a Comment